Sparta má nejvíc fanoušků:-))
Průzkum: Sparta má nejvíce fanoušků 8.2.2007 Sparta je nejoblíbenější hokejový klub v České republice a fandí jí nejvíce lidí. Řečeno slovy českého génia Járy Cimrmana – Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Známý fakt potvrdil poslední průzkum Snaphots agentury OMD. |
Agentura OMD specializující se na výzkum veřejného mínění zaměřila svojí pozornost na lední hokej. A její studie, realizována na aktivní populaci ČR – uživatelích internetu ve věku 12-69 let, dokázala, že má Sparta nejvíce fanoušků.
Hokej se v České republice těší velké popularitě, alespoň občas ho sleduje 86% lidí. Tři lidi ze čtyř fandí nějakému hokejovému klubu. Nejpopulárnější ze všech týmů je česká hokejová reprezentace a nejoblíbenější etraligové kluby jsou HC Sparta Praha, HC Moeller Pardubice a HC Slavia Praha. Podíváme-li se na složení příznivců ligových týmů, tak jsou to více muži než ženy, lidé do 40 let než starší věkové skupiny a větší roli hraje samozřejmě region.
Výzkumy agentury OMD potvrzují i výsledky návštěvnosti. Sparta táhne diváky do ochozů, je vůbec nejnavštěvovanějším mužstvem na hřištích soupeře. V průměru vidí každé utkání Sparty venku 5019 lidí. I výsledky domácí návštěvnosti potvrzují oblíbenost a tradici. Vždyť Sparta existuje více než sto let, a během té doby sestoupila z nejvyšší soutěže jen jednou a jen na jednu sezonu. V této sezoně je Sparta, i přes specifický charakter Prahy, v domácí návštěvnosti na druhém místě, s průměrem 6147 diváků na každé utkání.
A jaké mají fanoušci povědomí o partnerech hokejových klubů a jak je vnímají? Přibližně 58 % fanoušků uvedlo, že ví, kdo sponzoruje jejich oblíbený tým. Více než polovina z nich vnímá partnery hokejových klubů pozitivně („je dobře když firma podporuje hokej“), třetině je to jedno („firma by peníze investovala jinam“) a ostatní vnímají sponzorství negativně („je to vyhazování peněz, jen to zdražuje výrobky a služby sponzora“).
OMD Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 600 lidí.